lördag, juli 03, 2010

Utan internet


Jag betalade interneträkningen i tid. Det gjorde jag faktiskt. Fast det ansåg inte internetbolaget vi anlitar och de stängde då av internet natten till fredag... Herr Pusselbit trodde inte att jag betalat den alls och betalade den idag vid 16.00-tiden via telefon och nu har vi internet igen. Kan de sätta på det så snabbt igen... och dessutom på en lördag? Jag är inte säker på det... och dessutom tänker jag inte betala för nästa månad, för nu har vi ju betalat för samma månad TVÅ gånger!

I vilket fall som helst har det varit ett underbart väder ute och vi har tillbringat mycket tid ute i trädgårdstäppan. Vi har också ätit vattenmelon och snart blir det honungsmelon. Dessutom har jag hunnit bränna nacken... det bara blev så när jag satt med ryggen vänd mot solen och skrev i ett block på trädgårdstäppans utebord och drack lite te.

Att vara utan internet var lite frustrerande. Helt plötsligt kände man sig bara avskuren från hela världen. Man kunde inte kolla e-mailen (e-mailar ofta med mina systrar i USA och ringer desto mer sällan till dem), man visste inte så mycket om vad som händer i världen då jag brukar läsa alla tidningar på nätet (expressen, aftonbladet, DN, SVD, GP, UNT, DI) även om man kunde kolla lite nyheter på text-tv. Jag och resten av familjen kunde inte spela en del spel på internet som vi brukar... det är inte klokt vad man blivit beroende av något som man inte hade när man var yngre...

Eftersom jag håller kontakt med släkt och vänner via internet är internet viktigt för mig... men då tänker jag på hur det var för ca 100 år sedan. De som emigrerade till "Amerikat" var det inte lätt att hålla kontakt med då, så vi har det väldigt mycket bättre nu. Fast jag måste erkänna att jag funderade starkt på att gå fram till la Stada med min laptop och sätta mig i la Stadas konserthus. Där har de nämligen gratis trådlöst nätverk...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jaha då förstår jag, man började
undra lite. Men jag tänkte att ni
kanske drabbats av värmeslag.
Här är outhärdligt varmt nu, jag
vill ha höst!!!!!!!!!!!
Det vill inte du men i alla fall
lite svalare eller????
Kram från
svettiga svägerskan

Siita sa...

God morgon. Locklig har varit utan nät i 4 månader nu. Fick sitt först igår. Här har det regnat inatt. Kramar

Maria sa...

Visst är det jobbigt att vara utan nät...Man är lixom van att bara ha det.
Då har ni ialla fall betalt räkningen för nästa månad oxå :)

Ha en fin dag !
Kram