tisdag, juli 20, 2010

Hemma igen! =)


Dotter Pusselbit kom hem igår kväll och var mycket nöjd med sin cykelsemester. Visserligen har det regnat något på nätterna, men inte så mycket att det blev problem. Första natten fick hon flytta på sitt tält hela tre gånger innan hon blev någorlunda nöjd. Den första platsen var det svårt att få ned tältpinnarna i på grund av en massa stenar, likaså den andra platsen och den tredje platsen fick de ta bort två småbuskar från innan de blev nöjda och kunde sova. Den andra natten hade hon småpinnar under sig. Fast roligt hade de! ;)

Hon fick en cykel av en av våra vänner för inte så länge sedan. Tyvärr hann vi inte göra så mycket åt cykelväxeln till cykelsemestern, så hon cyklade på 3:an. Just nu ligger hon och sover och vilar sina trötta ben.

Det är lite halvmulet ute och regnet hänger i luften. Eftersom det inte kommit så mycket regn den senaste månaden är allt så förtvivlat torrt. Det skulle må bra av ett härligt sommarregn.

Det har blåst väldigt mycket de senaste dagarna. En del blomkrukor har blåst ned från fönsterbrädorna och jag har varit tvungen att nästan stänga fönstren helt och hållet. Det är lite synd, för jag vill ju ha drag genom hela huset så att det inte blir för varmt...

Nu har jag snart druckit upp förmiddagsteet och sedan ska jag sätta igång med all städning och senare lite pappersarbete. Kanske att jag hinner med en långpromenad senare idag... önskar er alla en underbart härlig tisdag! =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ställ krukorna på golvet samt alla
dina antikviteter så går det bättre
att ha tvärdrag!!
Ja jag vet att du kan tänka själv,
men jag vill ju visa hur oerhört smart jag är!
Kram från svägerskan