fredag, juli 09, 2010

Energi


Vilken underbart härlig, solig och varm dag det var idag och när jag kom till min kära M. bjöd hon både på pizza direkt från ugnen och nybakade bullar! Vi drack god saft och några muggar te och pratade om massor av olika saker.

En långpromenad på nästan två timmar gjordes med hennes lilla papillonhund (som blev rätt så trött) i den vackra naturen runt där min väninna med familj bor. Det finns ett litet naturreservat i närheten och det ska tydligen finnas en hundrastgård där, så det ska vi kolla upp för boxer Pusselbits skull. M. använde hundrastgården till sin förra hund, en stor dalmatiner, men om rastgården är kvar vet vi inte riktigt ännu. Vi var ute och letade efter den, fast den var så långt borta att det var svårt att se...

Min vän M. är en person som ger så mycket energi att det känns som om hela världen blir förgylld efter att ha varit hos henne. Möter man inte på några energislukare tills man träffar henne nästa gång, så får man mycket gjort i sitt liv, orkar med det mesta och är riktigt lycklig! =)
Annars får man ha extra mycket kontakt med min kära svägerska som är energigivaren nummer 2 i mitt liv.

De i sin tur måste tycka att jag är en någorlunda trevlig person, annars skulle de inte vilja ha kontakt med mig. Vi skrattar ofta och mycket tillsammans och ser alltid fram emot nästa gång vi kan träffas, pratas vid i telefon, eller skicka e-mail till varandra. Sedan kan ju min kära svägerska alltid läsa "allt" som händer oss i denna blogg.

Energislukare försöker jag ha så lite kontakt med som möjligt. Av dem blir man bara olycklig och det räcker ibland bara med något samtal på en minut, så är det som om man inte har någon som helst energi kvar i sin kropp. De kan också såra en alldeles ovanligt mycket utan att de själva ens märker det, eller bryr sig om det. Problemet är väl om de är närstående släkt, fast nu bor vi rätt så långt ifrån "tjocka" släkten och det är mer lugnande för ens nerver än vad många kan tro.

3 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Ta verkligen vara på dina energigivare, de är sällsynta!
:)

Siita sa...

God morgon. Energigivare växer inte på träden, dom andra finns överallt. Kram

Nina sa...

Att lägga energi på energigivare ger bara ännu mer energi :) Energitjuvar får man försöka undvika så gott det går...
Kram Nina!