fredag, mars 02, 2012

Vårkänslor


Det är solsken från klarblå himmel och nästan all snö har smält bort. En härlig vårdag som jag inte varit ute i...

De senaste dagarna har jag legat i supermigrän och tillbringat en hel del tid i badrummet. Det är först idag jag kan äta något och få behålla det, vilket känns otroligt skönt. När det kom i onsdags eftermiddag, tuppade jag till och med av inne i badrummet och det är inte särskilt trevligt. En gång när barnen var små fick jag till och med hjärnskakning under ett migränanfall i badrummet, men det slapp jag som tur var den här gången.

Helgen knackar på och det blir underbart. Kanske att jag kan gå ut lite i morgon om migränen är helt borta, för foten har blivit lite bättre. I vilket fall som helst skulle man kunna göra i ordning balkongen och sitta där ordentligt påklädd och dricka lite te och njuta av frisk luft...

Innan migränen och stukningen av foten, råkade jag, maken och son Pusselbit snubbla över ovanstående slaguggla (tror jag att det är) i en hage när vi var ute på en långpromenad med boxer Pusselbit. Synd att de är så skygga, ugglan flög iväg nästan med en gång jag tagit kortet...

1 kommentar:

Artlover sa...

Ja, känns det att våren är på gång nu. Det rycker i knoppen och snoppen nu:-)