fredag, mars 09, 2012

En mulen fredag


Sitter här med en mugg te och njuter av att det är fredag. Maken har precis slutat på sitt jobb och är på väg hem och det är ca 3 plusgrader ute, men mulet.

Dotter Pusselbit kommer inte hem efter sitt arbete idag, utan åker iväg till en kompis och är borta hela helgen. I morgon ska jag träffa min kompis M. och vi ska fika och sedan gå i affärer, men det kommer att bli ögonshopping för min del. M ska hitta en present till ett litet födelsedagsbarn som fyller ett år på söndag och hon har heller inte tid att vara hemifrån alltför länge, för hon har lovat att baka piroger till kalaset.

Mor och far har åkt upp till norrland igen. Min kära mormor fyller snart 95 år och det är fantastiskt hur pigg och kry hon är. Hon klarar sig helt själv, men i år har hon gått med på att ha ett trygghetslarm om något skulle hända och det känns skönt för oss andra.

Det blev en succé att ha svarta bönor i köttfärsen. Hela familjen tyckte att det var fantastiskt gott och bara hälften av köttfärsen mot vad det brukar gick åt, så vi kan göra något med den andra delen av köttfärsen idag. Ändå blev stekpannan nästan överfull, så det var verkligen välsignat. Både herr och dotter pusselbit kunde ta med sig en hel del till sina arbeten som lunch idag och jag och son Pusselbit hade till vår lunch här hemma.

Teet är slut och jag får fortsätta att röja... det tar liksom aldrig slut! Önskar alla en härlig och underbar fredag!! =)

Inga kommentarer: