måndag, mars 19, 2012

En snöig måndag...


Måste erkänna att jag nyss vaknat. Jag lade mig först när maken skulle upp till sitt arbete (vid 05.00-tiden) och det beror inte på att jag inte kunde sova, utan jag var uppe och tvättade hans arbetskläder. Sedan fick jag lov att se till att han kom upp, för han somnade om hela tiden. Nu har jag ordnat en tvättid klockan 07.00 på lördag i tvättstugan...

Vid 07.00-tiden väckte jag dotter Pusselbit några gånger (far och dotter är likadana, nästan omöjliga att få upp...), men son Pusselbit fick sköta uppvaknandet helt på egen hand.

Det har varit vår de senaste dagarna och jag gjorde i ordning balkongen här om dagen. Idag snöar och blåser det... inte roligt alls!

Snart slutar son Pusselbit skolan för dagen och när han kommer hem ska jag iväg till la Stada och uträtta några ärenden. Mitt huvud känns som ett bygge med hammarslag, men jag har ett möte vid 13.00-tiden jag inte kan missa. Son Pusselbit har ett prov i morgon i biologi, så han har lite att göra också. Sedan får jag storröja när jag kommer hem, alla de senaste migrändagarna har gjort att allt förfallit här hemma...

Men, det är en ny dag, en ny vecka och nya möjligheter. Jag önskar er alla en härlig måndag!! =)

1 kommentar:

Ninja sa...

Hopppas att din vecka blir bra....