torsdag, maj 31, 2012

Syskonbus


Son Pusselbit är just nu och gör ett prov i matte E som tar fyra timmar. Hoppas att det går bra för honom, han var lite nervös när han gav sig av.

Dotter Pusselbit ligger hemma i migrän, men hon blev väldigt glad när ett paket från Shanghai levererades med DHL express. Det var jag som fick skriva under alla papper och ta emot det och jag gissar på att det är en svart- och långhårig peruk som hon beställde här om dagen, som hon ska använda när hon cosplayar.

Maskeradfesten tog slut - färgen satt kvar... denna artikel får mig att tänka på mina kära barn när de var små.

Jag och min syster var iväg och skulle sola i ett solarium på mammas arbete. Herr Pusselbit skulle vara hemma och ta hand om de kära, lugna och välartade barnen Pusselbit.
När vi kom ut ur solariet, träffade vi på mammas arbetskompisar som småfnittrade och berättade att herr Pusselbit ringt och försökt få tag i oss och när det inte gått hade han desperat frågat dem hur man kunde få bort knallrött läppstift från barn. Jag insåg inte hur mycket de fått på sig förrän jag kom hem.

Både son och dotter Pusselbit var fulla av rött läppstift som satt som berget. De hade använt TVÅ av mina helt nya läppstift och haft väldigt roligt, ända tills herr Pusselbit försökte skrubba bort det i badkaret (vilket inte fungerade). Det satt kvar i två hela veckor och varje gång vi lämnade dem på dagis, vek sig dagispersonalen dubbla av skratt.

Ja... det var bara en av alla de "roliga" saker syskonen Pusselbit hittade på tillsammans när de var små... men jag måste erkänna att jag var väldigt lycklig och glad över att de målat på sig själva och inte på väggarna i hela lägenheten.

Inga kommentarer: