måndag, maj 21, 2012

Vår, värme och solsken! =)


Son Pusselbit sitter och läser inför ett matteprov i E-matte i morgon och ett annat matteprov i D på torsdag. Egentligen ska de läsa D före E, men nu får de läsa matten parallelt eftersom läroplanen till hösten ändras och det gör det lite svårt med E-matten, men han kämpar på.

Herr Pusselbit ringde hem i eftermiddag och berättade att han arbetar över och inte riktigt vet när han kommer hem igen.

Dotter Pusselbit tar igen sig efter att ha tagit långa hundpromenader och blivit solbränd i solskenet på sitt jobb.

Jag själv började dagen med te och frukost på den härligt soliga balkongen. Efter det blev det en långpromenad med boxer Pusselbit och senare lite tidningsläsning på internet. Efter det blev det en mugg te med lite bokläsning. Sedan röjde jag här hemma och efter att ha fått hem reklamen och sett att de säljer 800 g potatissallad för 10 kr på coop extra, gick jag dit och köpte två stycken som vi senare hade till middag, som vi åt på balkongen. (Måste erkänna att jag köpte 2 stycken fazer choklad för 8 kr/styck också. Under denna vecka firar de att de varit där i 8 år och varje dag kostar något bara 8 kronor...) Efter det gick jag en lång eftermiddagspromenad med boxer Pusselbit, som just nu ligger och snusar bredvid mig på golvet. Under dagen hann jag också med några telefonsamtal. En härlig och lugn dag har det varit! =)

Runt om i vårt bostadsområde har folk börjat vakna till liv efter vintern. Det är alltid någon som grillar mellan husen, har picknick eller solar i parken. En massa barn är ute och leker, springer omkring och klättrar i träden. Alla gräsmattor lyser gula av maskrosorna och snart har alla träd slagit ut sina löv helt och fullt. Och potatisen växer bra i vår lilla trädgårdstäppa.

Inga kommentarer: