onsdag, maj 16, 2012

En "mörk" dag


I går eftermiddag började det mulna på och när maken kom hem från sitt arbete började det regna. Under dagen hade dotter Pusselbit varit hemma från sitt arbete på grund utav migrän och son Pusselbit stapplade in efter skolan med migrän. Därför var det ingen överraskning när migränen slog till under kvällen hos mig också...

Idag är dotter Pusselbit på jobbet, son Pusselbit är ledig med migrän och jag har fortfarande migrän. Månadens räkningar har börjat ramla in genom lägenhetsdörrens brevinkast, det är grått och mulet och regnet hänger i luften. Den stora förhoppningen från min sida är att regnet, om det nu måste regna, ska börja strila ned först när maken kommit in genom dörrarna här hemma. Jag tycker alltid synd om honom som måste arbeta ute när det är oväder, det är alltid så mycket lättare med utomhusarbete vid fint väder.

På evony har de fyra största allianserna förklarat krig mot oss under natten, men om vi flyttar till en annan stat med hjälp av cityteleporters, får vi vara en träningsallians (ta hand om och undervisa nybörjare) till en av de största allianserna (som ännu inte förklarat krig mot oss). Problemet är att de flesta i vår allians redan använt upp de cityteleporters vi en gång hade och för att få nya måste vi köpa dem för riktiga pengar eller hoppas på att vinna dem på ett "dagligt lotteri" i själva spelet. Ingen av oss tänker köpa dem och att vinna dem är inte lika svårt som att vinna på lotto, men ibland känns det så...

Eftersom jag har migrän, fryser jag en hel del och dricker massor av hett te utan att få upp värmen. Efter att jag skrivit här kommer jag antagligen att krypa upp i soffan under två täcken och se om jag kan läsa lite i en bok och samtidigt drömma mig bort ifrån verkligheten... ibland gör jag det för att klara av livet. När jag gjort det, brukar jag komma tillbaka starkare än någonsin. Och hoppas på att migränen är borta i morgon då jag har tvättid och ska tvätta i några timmar och en massa annat måste bli gjort.

Jag önskar er alla en härlig onsdag, det ska jag försöka ha trots allt.

Inga kommentarer: