måndag, juni 04, 2012

ostadigt väder


Maken ligger och storsnarkar i sängen, han ska ju upp om ca 5 timmar och boxer Pusselbit ligger hopkrupen och sover vid hans fötter.

Dotter Pusselbit klippte sig kort idag och tyckte att det var oerhört skönt. Det bästa av allt var att det var helt gratis, förutom elen, för hon använde vår hårklippningsmaskin framför badrumsspegeln. Det är ca 3 cm långt över hela huvudet och jag jämnade till det i nacken.

Vädret är ostadigt och det regnar mellan varven. Förra veckan fick jag migrän under torsdagen och på lördagen klev jag inte upp alls ur sängen, men på söndagen mådde jag bra, men var helt slutkörd. Idag har jag inte heller mått så bra och de sista dagarna har jag gått ned 2 kg, för jag har inte vågat äta så mycket, däremot har jag varit noga med att få i mig tillräckligt med vätska.

Idag fick jag en kallelse till årsmöte i den migränförening jag är med i. Första meningen lyder:
"Migränföreningen i ditt län har saknat aktiviteter en tid, bland annat på grund av sviktande hälsa." ...

Inga kommentarer: