måndag, februari 06, 2012

Vagel i ögat igen...


Både maken och dotter Pusselbit är på sina arbeten, ute skiner solen och det är inte mycket mer än 10 minusgrader, men det blåser rätt så mycket och kallt. Son Pusselbit har fått en vagel i ögat igen och han tänker undvika läkarbesök så långt det går. Han har fått äta bamyl koffein morgon och kväll mot smärta och inflammation och idag köpte jag hem kamomillte. En tepåse ska blötas upp och läggas på ögat och tejpas fast innan sovdags för att under natten dra ut det onda. Det är också desinficerande. Under dagen kan han då och då badda med en bomullstuss som blötts ned med varmt vatten. Hittills ser det bättre ut än förra gången han hade det...

Medan han tog en lunchpromenad med boxer Pusselbit, gick jag med cykeln till närmaste köpcentrum för att köpa hem hundmat (10kg), en hel del toapapper och kamomillte. I affären sålde de äpplen för 5 kr/kg, så då passade jag på att köpa det också. I en affär i närheten säljer de hushållsost för 39.90 kr/kg, samt lätta bordsmargarin 400 gr för 5 kronor och då rycker det i min köp- och lagringsnerv... antagligen går jag dit senare idag. Det är så svårt att köpa hem mycket på en gång, så ibland får man gå några gånger.

Nu är mitt te urdrucket och jag får sätta igång med lite städ, disk och så vidare...

Inga kommentarer: