fredag, februari 17, 2012

En solig och trevlig fredag


Här är det en underbar och solig fredag. Både förkylningen och migränen jag fick den här veckan är något bättre och jag kan vara uppe ur sängen, men jag är ännu inte helt bra och bör inte röra alltför mycket på mig.

Dotter Pusselbit kommer att ha en kompis här under helgen, men samtidigt ska de träffa en massa kompisar, så jag vet inte hur mycket tid som kommer att tillbringas i vår stökiga lägenhet. Maken kommer snart hem ifrån arbetet och son Pusselbit har kommit hem ifrån skolan, så jag får väl sätta dem i lite arbete.

Herr Pusselbits chef bad honom att vara hemma med grundlön nästa vecka, för då finns det inget för honom att göra. Vi får väl hoppas att det blir mera arbete framöver. När snön försvinner och trädgårdssäsongen börjar kommer det att finnas massor av arbete och det är ju egentligen det han är anställd för.

Att snickra är tydligen dotter Pusselbits melodi. Hon trivs alldeles utmärkt och de har berömt hennes arbete. På fredagar får de arbeta med egna projekt och hon har funderat hela veckan på vad hon ska göra för något. Jag har föreslagit att hon skulle kunna göra bland annat en fin pall eller någon fin hylla att sätta upp på väggen. Vi får väl se vad det blir i slutänden.

Boxer Pusselbit riskerar inte att bli en boxer nakenhund, utan det verkar som om hans pälshår är på väg tillbaka. Det känns väldigt, väldigt skönt. Just nu ligger han och myser under en filt och väntar på att hans favoritperson, herr Pusselbit, ska komma hem ifrån sitt arbete.

Jag önskar er alla en underbar, härlig och trevlig fredag! =)

Inga kommentarer: