måndag, december 26, 2011

Lugnet före stormen



Igår spelade jag, maken och son Pusselbit monopol. På eftermiddagen stod det klart att herr Pusselbit vunnit överlägset över mig och son Pusselbit. Vi är sugna på revansch idag, men det kan hända att spelet blir Nya Bondespelet i stället... vi får se.

Det var skönt att kunna gå och ta sig mat när man var hungrig, äta några godsaker och bara ta det lugnt. Gårdagen var en underbar dag... sedan kom stormen.

Jag bad dotter Pusselbit att hålla sig på innergården när hon tog den sena kvällspromenaden (eller nattpromenaden) med boxer Pusselbit och det var ju tur. När herr Pusselbit gick mot parken i förmiddags såg han massor av nedblåsta trädgrenar och kvistar och minst fyra nedblåsta träd. Vad jag vet har vi hittills haft ström hela tiden och nu är det någorlunda lugnt med vindarna och solen strålar från en klarblå himmel. Många cyklar på gården mot vardagsrumsfönstret har blåst ned från cykelstället och de ligger utspridda, men träden står kvar.

Nu ska jag se om några är villiga att sätta igång med att spela spel... och jag hoppas att läsarna av denna blogg mår bra och inte hade det alltför hemskt i stormen som varit.

Inga kommentarer: