måndag, december 12, 2011

10 saker man inte bör säga...


I morgon ska boxer Pusselbits stygn tas bort. Eftersom det tar en och en halvtimma att gå till veterinären och en och en halvtimma tillbaka, kommer vi att hyra en bil för detta ändamål. Det blir annars en alldeles för lång promenad för honom att ta så tätt inpå operationen.

Idag var dotter Pusselbit på ett ställe där de hjälper dem som bland annat har adhd att komma ut i förvärvslivet. Ungefär som son Pusselbit var på i somras. I morgon ska hon till habiliteringen för unga vuxna och i övermorgon ska hon träffa en arbetsförmedlare på AF. På torsdag ska hon öva med sitt band och på fredag ska hon hälsa på en kompis i huvudstaden och vara borta hela helgen.

Jag är med i olika forum, både svenska och utländska, när det gäller migrän. I ett forum, som kallas för Migraine Sufferers, var det en omröstning för någon månad sedan i vilka meningar som var de värsta som sagts till dem. Här kommer resultatet, översatt till Svenska:

10 saker att inte säga

  1. Har du prövat den där migränmedicinen från TV?
  2. Drick mera vatten
  3. Sluta tänka på migränen och då kommer det att försvinna
  4. Allt vad du behöver är vitamin D och solsken
  5. Ditt hår är för långt
  6. Du skulle försöka med att tänka mindre 
  7. Har du prövat aromaterapi?
  8. Kanske att din hästsvans är för hårt åtdragen
  9. Du kanske har en bihåleinflammation
  10. En gång hade jag verkligen en fruktansvärd huvudvärk...
Här är en länk till där man säljer saker som rör kronisk migrän, varav en av t-shirtsen har texten med 10 saker man inte bör säga till någon med migrän... Chronic Migraine Awareness

3 kommentarer:

Unknown sa...

svar: lägger till dej med nu:)

Anonym sa...

Ja du milde tider, jag har ju i
alla fall aldrig haft hästsvans!!!
Svägerskan

Ann - Tänk om jag ändå hade en blogg... sa...

Tack för din fina kommentar om mina tårtor Fru Pusselbit!

Har tyvärr ingen tid över att läsa runt bland alla mina favoritbloggar men nu har jag läst ikapp mig lite vad som hänt det senaste hos er iaf. Lider med dig när det gäller din jobbiga migrän.
Kram och God Jul!