lördag, mars 26, 2011

En härlig solskenslördag


Idag är det strålande solsken och det börjar närma sig plusgrader, men i morse var det en hel del minusgrader. Jag längtar tills all snö försvunnit, vi har en hel del kvar. Jag vill börja göra i ordning balkongen och utetäppan, men det är ingen idé förrän det är barmark. Fåglarna kvittrar och det luktar vår, så det är ett underbart härligt väder där ute och jag får en såda stor lust att slänga på mig kläderna och springa ut med kameran. Jag har inte tagit så många kort de senaste månaderna...

Denna lördag behöver det veckohandlas, bröd bakas och vad ska vi ha till middag???

Jag har också hunnit prata med min kära syster som är kvar i Sverige. Vi har pratat om att de ska komma upp några dagar under deras barns Påsklov och det vore väldigt roligt. Barnen har pratat om härliga bad i vårt badkar (de har inga badkarsmöjligheter just nu) och att få träffa vår underbare boxer Pusselbit. Herr Pusselbit har också hittat en plats i närheten av oss där man inte behöver ha fiskekort när man fiskar. Min systerson älskar nämligen fiske. Jag har också pratat med dotter Pusselbit om att göra en dag i la Stada med sin "flickkusin" som är 13 år. Det är lite åldersskillnad, men tjejer måste hålla ihop och de träffas inte alltför ofta. Småkusinerna, som är livliga och söta små tjejer, kommer att ha massor av lekplatser att leka på här runtomkring och kanske att de skulle tycka om att vara med boxer Pusselbit i hundhagen också... inte ensamma, men under uppsyn.

Sedan har vi mat... just nu har vi en stor kokt skinka i frysen och den kan vi ta fram och ha när de kommer. Vi har också 2 kg nötfärs som kan tinas upp. I kylen har vi matjesill, så vi en dag kan ha janssons frestelse och kyckling är inte alltför dyrt... det kommer nog att ordna sig med allt, bara de kan komma! =)

Inga kommentarer: