onsdag, mars 16, 2011

En solig, men kall onsdag


När jag var uppe i morse vid 06.00-tiden, var det över 10 minusgrader utanför köksfönstret. Det var så skönt att veta att jag inte ska någonstans idag! Fast maken skulle vara på AF klockan 09.00 och sedan jobbcoachen, dotter Pusselbit åkte hemifrån vid 08.00. Son Pusselbit har tagit hand om boxer Pusselbit denna underbart soliga vårdag. Snön har smält så mycket att man nu kan se högen av gödselsäckarna i den lilla trädgårdstäppan.

Fisken som ska vara i dagens fiskgratäng är framtagen för att tina, jag sitter här med mitt te och ska snart börja ta undan all hopviken tvätt. Efter det blir det mera disk och massor av pappersarbete och en del telefonsamtal.

Under allt det här försöker jag komma på vad vi ska bjuda på när dotter Pusselbit tar studenten och vilken dag vi ska fira det. Maken ska ju också firas samtidigt. Hon har bestämt sagt ifrån att vi måste ha tårta och inget annat... innan hade jag föreslagit hemgjord apelsinsorbet, det är ju så enkelt att göra! Det är bara att vispa lite äggvita, blanda ned konc. apelsinjuice, breda ut allt i en bunke och sedan frysa in det ett dygn.

Här om dagen började jag gå igenom våra ekonomipärmar. Från 2001 och framöver har vi sparat de räkningar vi betalat i olika pärmar och det var väldigt intressant att jämföra det med dagens priser. Bland annat köpte vi ett datorminne på 128 Mb från min syster med man i slutet av februari 2001 för 300 sek. Otroligt!

Inga kommentarer: