lördag, mars 19, 2011

Son Pusselbit och hans kompis


När vi höll på att städa som bäst innan son Pusselbits kompis skulle dyka upp vid 12.00, insåg jag att det fanns blodfläckar lite här och var runt om i lägenheten. Eftersom de fanns på de stolar där boxer Pusselbit brukar sitta och titta ut genom fönstret, var det lätt att gissa vem som blödde. Han måste ha skadat sig på något vasst föremål när han var ute i morse, för ena tassens trampdyna var skadad. Vi tvättade av det, smorde in det och satte på en av alla våra strumpor som inte har en maka/make. Det var inget som han var särskilt förtjust i, men det var bra för honom.

Son Pusselbits kompis kom prick klockan 12.00 och hade med sig lite spel som de började spela med en gång. Son Pusselbit fick också visa sitt gobrädspel och förklara hur det fungerar och sedan visade han ett spel på datorn som han tycker väldigt mycket om. Mitt i allt gick de på en promenad i det vackra vädret och jag och herr Pusselbit förberedde den mexikanska middagen. Dotter Pusselbit sändes iväg för att köpa lite läsk och när allt var färdigt satte vi oss och åt och hade trevligt tillsammans.

Efter middagen gick herr och son Pusselbit och kompisen ut på en långpromenad med boxer Pusselbit och det gick tydligen väldigt bra för boxer Pusselbit. När jag började göra kvällens äppelkaka åkte kompisen hem, för det går inte så bra med bussar ut dit där han bor. Hur som helst tror jag att den här dagen var en extra trevlig dag för son Pusselbit och att han är väldigt nöjd med den! =)

Inga kommentarer: