fredag, mars 25, 2011

Migrän hela veckan lång...


I måndags fick jag migrän och det är först idag som jag känner mig som en människa igen. Det firade jag genom att ta en långpromenad med maken, son Pusselbit och boxer Pusselbit genom flera hagar i blåsten och solskenet. Vi var lite i hundhagen också och där gällde det att hålla tungan rätt i munnen för där var det så isigt att man kunnat åka skridskor.

Just nu är sonen på väg att köpa hem mera mjölk, herr Pusselbit diskar och jag har precis satt in en rabarberpaj i ugnen. Dotter Pusselbit är i huvudstaden med kompisar och sjunger karaoke och kommer hem i morgon igen. Hon har hittat ett bussbolag som tar 39 sek för en biljett dit och 39 sek tillbaka, så utflykten dit blir inte alltför dyr.

I onsdag fyllde herr Pusselbit 45 år och han fick sin favoritmat som är fläskkarré. Jag var glad över att jag köpte hans present veckan innan och som jag slagit in fint i ett paket. Det var "Varje dag man inte köper pizza är en seger" en bok med samlade teckningar om familjelivet av Jan och Maria Berglin. Vi gillar Berglin väldigt mycket i vår familj! ;)

Son Pusselbit var på AF i onsdags och på vägen hem klippte han av sitt långa och tjocka hår. De tyckte nog att det var på tiden, för de hade sagt till honom att det var väldigt vad mycket hår det blev som till slut klipptes av. Han trivs alldeles utmärkt med sitt nya korta hår, men samtidigt är det lite kallare än vanligt när han är utomhus, trots hans toppluva.

Jag önskar er alla en underbart härlig helg! =)

Inga kommentarer: