söndag, mars 13, 2011

Lite av varje


Helgen har gått väldigt snabbt och det har hänt en del, både i rl (riktiga livet) och i mina spel på internet.

Jag gråter varje gång jag läser om vad som hänt och händer i Japan och ser alla bilder därifrån. Jordbävning, tsunami, bränder, kärnkraftsexplosioner, vulkanutbrott, elransonering, ekonomikrasch, massor av människor som är både döda och försvunna... jag tänker på det under mina vakna timmar, suckar, ber och gråter...

Då är det ingenting att jag just nu håller på att bli krossad av krigare från en annan allians i travian. De håller på att förstöra en av mina städer där... men jag har en ny stad någon annanstans under uppbyggnad.

I evony förklarade den största alliansen på hela servern krig mot vår allians som ligger på 80 plats. Den sämsta alliansen ligger på 2018:e plats... ;)
Mina slott tog jag tillbaka från dem som anföll mig på min födelsedag och jag har nu byggt upp ett bra försvar, så skulle fienderna tåga mot mina slott, kommer de att förlora en hel del trupper!

Idag gick jag och maken till Willys med boxer Pusselbit och medan jag handlade, var herr Pusselbit ute med vår hund och väntade. När vi kom hem igen blev det nybakade scones och te tillsammans med hela familjen och sedan blev det wokgryta. Nu ska jag kolla mina slott på evony och sedan sova...

Inga kommentarer: