onsdag, mars 16, 2011

Rubrik? Det är så svårt att sätta rubrik...


Tar en liten paus i allt...

Förut idag chattade jag med en av alliansmedlemmarna i alliansen på evony, hon bor i Australien och de har det rätt så varmt och skönt just nu. Hon har också 3 söner, varav ett tvillingpar. En av tvillingen och den yngre sonen har aspergers syndrom och det är så roligt att prata med henne, för hon vet precis hur det är och hon säger samma sak till mig. Hennes tvillingsöner är 12 år och den yngste sonen är 10 år.

Under tiden jag chattade med henne, ringde telefonen och när jag svarade hördes :"Hej, jag heter A. och undrar om son Pusselbit är inne?". Jag sprang genast med telefonen till son Pusselbit och när han slutat prata, fick jag reda på att hans kompis A. kommer att dyka upp här någon gång på lördag. Jag blev så glad över det och när jag berättade det för min kompis i Australien blev hon också väldigt glad! Det är inte så ofta telefonen ringer hos dem som har aspergers syndrom, i alla fall inte här och när det väl gör det, blir man alldeles varm i hjärtat som mamma.

Vi bestämde enhälligt förut idag att det ska bli mexikanskt på lördag, så nu är det bara fredag och söndag kvar som vi inte vet vad vi ska hitta på till middag. Eftersom fläskytterfilén kostar 49,90/kg på Lidl mellan torsdag och söndag, blir det nog det på någon av de dagarna.

Hm... nu får jag fortsätta med disk, städ och... matlagningen sköter maken! =)

Inga kommentarer: