måndag, januari 17, 2011

Vardag och töväder


Efter alla olika helger och sjukdomar är det här den första dagen som varit "normal" hittills. Jag och hela familjen kom upp i någorlunda tid och dotter Pusselbit har för första gången på länge tagit sig till skolan. Nu får vi hoppas att hon mår bra en längre tid framöver!

Herr Pusselbit har gått till arbetscoachen och son Pusselbit tog morgonpromenaden med boxer Pusselbit i tövädret som kommit. Igår var det glashalt på gångvägarna, idag har den mesta isen smält bort och vi har grusiga asfaltgångar. Utanför mitt fönster (jag har ännu inte varit ute idag...) ser jag att vi har ca 40 - 50 cm snö kvar.

Efter skolan kommer en kompis till dotter Pusselbit att följa med hem, så det blir operation städning av vår lägenhet innan dess och det är jag och son Pusselbit som får göra det. Jag tror inte att han är så pigg på det, men det måste bli gjort.

På torsdag ska jag träffa min chilenska kompis och det var ett tag sedan nu. Hon har arbetat dag och natt (mest nätter), samt haft släktingar från Spanien boende hos sig över julen. Nu har släktingarna åkt hem igen och hon arbetar inte riktigt lika mycket längre, även om hon skulle vilja det. Hon har ca 50 procent natt och resten får hon ta vad hon kan få ihop och det är inte lätt och man vet inte riktigt från månad till månad hur mycket pengar man kan få ihop och det tär på psyket, speciellt då hennes man är utförsäkrad från FK och inte kan arbeta pga sjukdom.

När vi träffas tar vi upp både glädjeämnen och det som är sorgligt och så muntrar vi upp varandra. Det är så trevligt, även om vi bara kanske kan träffas ca 1 gång/månad eller färre gånger. Fast vi ringer varandra desto oftare! =)

Nu får jag fortsätta här, men först ska jag dricka upp min mugg med te.

Inga kommentarer: