söndag, januari 09, 2011

Töväder, tentaläsande och förkylning

(googlat på bilden)

Igår kväll blev det plusgrader och herr Pusselbit kunde leka med boxer Pusselbit med hjälp av snöbollar när de var i hundhagen i närheten. Vår boxer älskar att springa efter kastade snöbollar... ;)

När jag kom upp ur sängen idag var det fortfarande töväder och gångvägarna var isiga. Det har som bekant varit lite besvärligt för trafiken i Sverige idag, många vägar har varit glashala och en del lastbilar har blivit stående och en hel del olyckor har inträffat.

Fast herr Pusselbit ska snart iväg och hämta hem dotter Pusselbit och andra kompisar hon varit med över helgen. Skönt att vi har rejäla dubbdäck på vår bil!

Nu har jag kommit igenom allt som jag har i tenta på tisdag och det är bara inlärningen som fattas. Jag brukar behöva slå in det i huvudet med en hammare... (nästan). Jag har två provtentor som jag ska fylla i och eftersom det inte finns några facit till dem, måste jag veta vad jag gör...

Jag tror inte att jag hinner läsa särskilt mycket till språkvetenskapstentan på onsdag, men man får göra så gott man kan. Tentan på fredag är omtenta i översättning och det kan ju gå hur som helst...

Jag är fortfarande rätt så förkyld och omger mig med pappersnäsdukar, tar in tabletter och nässpray och är fruktansvärt trött, men som sagt, man får göra så gott man kan. Tur att jag har en hel del coca cola som kan ge mig lite uppiggande koffein...

Inga kommentarer: