torsdag, januari 27, 2011

Snart fredag! =)


Herr Pusselbit trodde att besiktningen av bilen idag skulle vara vid 17.00, men det var vid 15.00 så vi missade den. Han har ordnat en ny tid på lördag och då hoppas jag att allt går bra. Just nu är han och hämtar dotter Pusselbit i andra ändan av la Stada där hon har hållit på att öva med sin elbas hos en kompis som samtidigt övar på sin elgitarr. Här om dagen köpte hon ett basfodral för 250 kronor (sina julklappspengar) och slipper nu transportera sin elbas i ett gitarrfodral med en svart soppåse längst upp. En gitarr är ju lite kortare än vad en elbas är... ;)

Här hemma har son Pusselbit fått städa den lilla toaletten extra ordentligt och håller just nu på att gå ut med allt skräp. Igår bakade maken underbart goda bröd och griljerade en skinka som vi för ett tag sedan köpte för 19.90 kronor kilot... den går ut den första februari, men vi misstänker att den kommer att vara uppäten till dess.

I morgon fyller jag ett hemligt antal år och mor, far och mormor kommer på besök. Just nu är de och hälsar på min mormors bror med släkt i en grannstad. Jag har inte hunnit baka så mycket till i morgon för jag har haft så mycket migrän, men herr Pusselbit har lovat att göra sin väldigt goda kladdkaka som vi kan ha glass till.

Vi har köpt hem potatis (den är så dyr nu för tiden) och i frysen har jag fläskytterfilé som jag köpte för 50 kronor kilot i höstas. Kanske att jag hinner baka en kaksort till i morgon, det är alltid roligt att kunna bjuda på lite grand till kaffet... nu får jag fortsätta att ta det sista med städningen, så att jag slipper göra så mycket i morgon!

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen!!!!
Kan inte hunden ligga framför
dörren så kan inte skinkan gå ut??
Svägerskan