torsdag, januari 06, 2011

Lite om mig själv


Jag tar en paus i studierna... en lång paus! ;D

Herr Pusselbit håller på med middagen och tro det eller ej, men son Pusselbit har sovit nästan hela dagen. Han har haft feber det senaste dygnet och jag har med varm hand överlämnat alla pappersnäsdukar och näsdroppar till honom så att det ska gå lättare för honom att sova. När de åkte och hämtade hans dator igår, tog han in bamyl för att orka följa med. Han är ingen älskare av tabletter och brukar undvika dem så mycket som möjligt, men igår ville han verkligen personligen åka och hämta sin egen dator!

Det snöar inte lika mycket längre och snart ska boxer Pusselbit få en långpromenad.

Jag brukar mest beskriva våra dagar här på bloggen och naturligtvis tar jag inte med allt. Inte heller skriver jag så mycket om mina känslor inför olika saker. Inte för att jag inte har några, utan för att jag faktiskt ibland har svårt att sätta ord på dem. Sedan är jag nog en person som inte brukar säga så mycket över huvud taget...

Här kommer nåra ord som beskriver mig, men det är inte hela "jag", det är alltid något man missar...
  • en bokälskare
  • en språkälskare
  • tycker om att umgås med familj och vänner
  • tycker om att odla saker i trädgårdstäppan (man mår bra av det)
  • tycker om att baka (det är lugnande)
  • tycker om att fotografera
  • är rätt så lugn (Många av mina vänner och före detta arbetskamrater har sagt att inte ens en jordbävning skulle rubba mitt lugn!)
  • en tänkare och filosof, men delar inte alltid med mig av det jag tänker
  • en betraktare, tycker om att iaktta olika saker, situationer och personer ur olika vinklar
  • har "torr" humor
  • en teälskare
  • älskar kakor
  • tycker om naturen
  • tycker om promenader
  • älskar sol och värme
  • är ekonomiskt lagd
  • är ärlig och kan få problem på grund utav det, men försöker samtidigt vara diplomatisk
  • tycker väldigt illa om skvaller och förtal, det förstör så mycket. Har ibland svårt att förstå hur en del människor kan tro och tycka så mycket om andra personers liv och leverne... har de inte nog med sitt eget liv?
  • är nyfiken och det kan ibland föra mig ut på "äventyr" jag inte tänkt mig... ;)
  • älskar att resa, men i brist på pengar får man "resa" i böckernas värld
  • kan vara livlig och pratsam med dem som jag tycker väldigt mycket om och som jag känner mig "säker" med, annars är jag mycket, mycket tystlåten och väger mina ord på en våg, eller så pratar jag väldigt mycket om ~ ingenting...
  • kan ha svårt att lita på människor, har blivit väldigt sårad flera gånger och "skyddar" mig själv
  • Kan vara oerhört blyg
  • om någon försöker att manipulera mig (oftast känslomässigt) slår jag bakut. Vissa personer förnekar sig aldrig och de lär sig inte heller av sina "misstag"! Jag vill vara fri och oberoende och själv bestämma över mitt liv. Min man är likadan och därför är vi lyckliga tillsammans, vi klänger inte på varandra. (Han är en mer ensamvarg än vad jag är...)
  • Jag bryr mig inte om vad andra tänker och tycker om mig ~ man kan faktiskt inte bli omtyckt av alla.
  • Har mycket få "riktiga" vänner jag kan prata med och är mycket glad för dem
  • tycker om alla sorters människor, man kan lära sig något av alla ~ även om man bara iakttar dem på avstånd ;)
  • min vardagslyx är att ta ett varmt bad i mitt badrum

Inga kommentarer: