lördag, januari 15, 2011

Strategispel

Ingen tenta blev gjord igår. Jag fick magsjuka natten till torsdag och efter det var jag rätt så trött och medtagen...

Maken blev intervjuad för ännu ett arbete den här veckan och vi får se hur det går. Han har nu blivit intervjuad otaliga gånger, men i slutänden blivit ratad. Det finns så många fler som blir intervjuade samtidigt. Det verkar som om det finns en ständigt sinande ström av arbetssökande människor och arbetsgivarna bara kan välja och vraka...

Jag själv skulle gå till AF på tisdag, men en av de personer jag skulle träffa har blivit sjuk. Min arbetsförmedlare är ständigt negativ och frågar mig alltid om jag verkligen tror att jag klarar av att arbeta och om det inte vore bättre att jag försökte få förtidspension på grund utav min migrän. Jag får se hur det går med allt framöver...

Jag har börjat spela på en ny serveromgång av krigsstrategispelet Evony och nu börjar man få några vänner från andra omgångar som man hamnat i samma allians på den här servern med. Eftersom jag börjar bli en rätt så erfaren spelare, har jag blivit en av ledarna (presbyter) och det är också lite lurigt, då jag bara är van att klara mig i själva spelet, men inte vara så väldigt aktiv i chatten och vara en ledare. En av de viktigaste sakerna som ledare är att hjälpa alla nytillkomna till ens allians och se till att det går bra för dem. Vår vän kocken har startat den allians jag är med i och det var faktiskt jag som fick honom att börja spela på en annan server och då fastnade han för spelet... ;)

Om man blir vän med alliansspelare via facebook, kan man ge varandra extra gåvor och det går bättre för en i spelet. Samtidigt är vår allians med i en koalition med andra mindre allianser och de har en sluten "grupp" på fb där bara ledarna från varje allians är med och där man kan dryfta och diskutera olika saker. Jag måste börja fundera på om jag har tid för det här. Samtidigt lär man sig massor av saker som man har nytta av i verkliga livet och man får också en del vänner, kanske för livet. Vi är spelare från hela världen, vilket gör att alla är inne och spelar på olika tider och det är både bra och dåligt. Bra ~ för att det är alltid någon där som har koll på det hela, dåligt ~ för att de flesta är där när det är natt här... ;)

Jag spelar travian också, men jag är inte lika engagerad där, går bara in någon gång per dag och spelar väldigt defensivt och hjälper andra alliansmedlemmar med def-trupper. Det är första gången jag spelar det, så jag lär mig fortfarande och tar det rätt så lugnt på grund utav det. Man kan säga att vi är med i en koalition där också och har ett diskussionsforum ihop. Intressant! =)

Inga kommentarer: