fredag, januari 27, 2012

Fredag och konståkning

Idag är det något bättre med migränen och jag ska sitta och titta på konståkningen mellan 14.00 och 18.00 idag igen. Synd att tv4sport fått för sig att inte sända paråkningen och isdansen, bara herrarnas, damernas och sammandrag av avslutningen. I pauserna kan man visserligen få se de tre bästa i paråkningen och isdansen, men man kanske vill se lite mera utav det. Vill man se hela avslutningen på söndag, får man titta på tv 4 play premium och betala för det, annars blir det en timmas sammandrag. =(

På vår tv kan vi få in en finsk kanal och när jag råkade hamna där igår, sände de hela paråkningen. Jag blev så glad och passade på att titta på det. Tyvärr har jag ingen koll på hur de sänder, men det är tydligt att jag måste titta in där då och då i helgen, för det kan ju tänkas att de också sänder isdansen och hela avslutningen! Att man inte kan finska är en småsak, det viktigaste är ju att få se konståkningen!!

Dotter Pusselbit är på arbetet och efter det åker hon direkt till en kompis i huvudstaden och kommer hem igen först på söndag. Igår kom hon hem med ett chassi hon köpt i en datoraffär. Hon har spanat in det hela hösten och igår, när hon fått pengar på sitt konto, slog hon till. Herr Pusselbit har fått tag på en tunn, svart 17 tumsskärm som hon ska ha till. Hon började genast sätta ihop datorn, men den är ännu inte helt färdig.

Boxer Pusselbit ligger just nu utsträckt och snarkar under några varma täcken. Han verkar ha det både mysigt och skönt. Herr Pusselbit slutar jobbet vid 13.00 men är nog inte hemma förrän vid 14.00. Det tar lite tid att ta sig hem, för han ska byta buss efter halva vägen. Jag ska alldeles snart gå igenom våra räkningar så att jag vet hur mycket pengar vi har till matkontot den här månaden... det finns några nedsatta matvaror jag har fått siktet inställt på! ;)

Inga kommentarer: