onsdag, april 04, 2012

Snart Påsk =)

Herr Pusselbit har fått löneförhöjning och det är vi glada över. I morgon slutar han vid 13.00, bara för att det är skärtorsdag. Dotter Pusselbit har jobbat in morgondagen och är helledig. Dessutom är det sista dagen idag hon är på snickeriverkstaden och på tisdag nästa vecka börjar hon arbeta på ett hunddagis, vilket hon ser fram emot. Hon var där på ett studiebesök här om dagen och tror att hon kommer att trivas bra. Son Pusselbit njuter av sitt Påsklov genom att sitta framför datorn och spela olika datorspel och spela go över internet och emellanåt gå ut med boxer Pusselbit.

Jag själv har legat i migrän, men det verkar som om det börjar bli bättre, så Påsken kanske är räddad. Boxer Pusselbit har varit dålig i magen och vi har gått ut extra ofta med honom och varit oroliga, då han haft diarré och blod i avföringen. Fast nu är det bättre och blodet har försvunnit. Han fick inte äta på över ett dygn (bara dricka vatten) och sedan gav vi honom ris som mjukstart igen och det har gett resultat. Under hela tiden har han varit sitt pigga och vanliga jag.

När mor och far var här, gick jag och far ut med boxer Pusselbit. Jag var inte beredd på att en katt plötsligt skulle dyka upp rakt framför oss och jag hade stövlar på "rullgrus" och när han ryckte för att kunna springa fram till katten, ramlade jag bakåt och tog emot med vänster arm. (Det var så typiskt, det har aldrig hänt förut och så hände det när mina föräldrar var här...) Det gjorde väldigt ont och ett tag trodde jag att det gått hål på alla mina kläder just där, men allt var helt. Jag har fortfarande ont just där (precis nedanför armbågen) och kan inte luta mig mot armen eller göra speciellt mycket med den, för då gör det så ont. Det finns ett litet blåmärke där och är lite svullet också, så antagligen har jag fått en spricka, men jag tror inte att sjukvården kommer att göra något om jag åker in, så det är bara att ta det lugnt. När barnen var små cyklade jag på isiga cykelvägar och en gång ramlade jag och fick en spricka i vänstra knät. Vårdcentralen bandagerade mitt knä, bad mig ta det lugnt och inget mera gjordes åt saken. Det tog ca ett halvår innan jag kunde gå ordentligt på det benet igen.

Nu ska jag ta det lugnt igen. I morgon får vi främmande som ska ligga över hela Påsken, så det vore bra om jag blev såpass bra från migränen så att jag kan börjar röja upp här i röran och göra det Påskfint. Önskar er alla en härlig dag! =)

Inga kommentarer: