torsdag, april 19, 2012

Underbart vårväder! =)


Idag leker livet, även om jag var uppe vid 03.00-tiden i natt och såg till att herr Pusselbit kom upp till jobbet ordentligt. En jobbarkompis hämtade honom vid 04.00... sedan somnade jag om och fick upp dotter Pusselbit vid 07.00 och son Pusselbit var redan på benen då, så honom slapp jag försöka få upp.

Solen tittar fram ur molnen lite då och då, men det börjar mulna på allt mer. Vilken tur att det var så härligt väder när jag var ute med boxer Pusselbit tidigare. Vi gick genom parken och in i korpskogen. Innan vi skulle gå ut i parken igen, stannade vi vid korpskogskanten och tittade på några småhundar som promenerade en bit bort med sina ägare. Efter det gick vi till en hage där det fanns många trevliga dofter för boxer Pusselbit och uppe på en hög berghäll i hagen hade vi en fantastisk utsikt över omgivningen. Där satte vi oss ned, tog det lugnt och spanade in alla som gick förbi på gångvägarna utanför hagen. Hundar, skolklasser, motionärer, barnvagnar ~ allt var intressant att titta på samtidigt som vi njöt av solen. När vi kom hem igen hade vi varit ute i ca en och en halv timma. Nu ligger boxer Pusselbit och snarkar på en filt vid mina fötter...

Jag ska ta det lite lugnt med en mugg te och sedan sätta igång med en välbehövlig röjning här inne och sedan ordna med middagsmaten. När migränen och tröttheten är borta och man känner sig pigg och frisk igen, brukar livet kännas underbart, man vill omfamna alla man möter på, man studsar fram av glädje och känner en enorm lust till att göra en massa saker. Det är då man måste se till att man inte gör mera än vad man egentligen orkar, så jag håller mig fortfarande lite tillbaka, även om det ändå ska bli en hel del gjort idag! =)

Jag önskar er alla en underbart härlig torsdag!! =)

Inga kommentarer: