onsdag, augusti 26, 2009

Onsdag morgon


Igår blev det 5 stycken knäckebröd under dagen, 2 muggar te och lite vatten, inte mycket film då det gjorde för ont i ögonen... och ljudet var avstängt hela tiden. Vilken tur att min familj nästan viskar (trots mina hörselsuddar) och tassar på tå och använder hörlurar när de sitter framför datorn. Jag lämnade bara soffan för att gå på toa och tog bara emot min systers samtal en gång. Visste inte om det var något viktigt, eller inte... Andra telefonsamtal fick vara. Ville också prata lite med min kära svägerska, men orkade inte.

Sedan var jag också extra yr och allt snurrade runt. Det brukar kännas väldigt konstigt, ungefär som om man åkt virvelvinden flera gånger på raken...

Just nu är jag bara uppe för att se till att barnen vaknar, kommer upp och sedan ger sig iväg till skolan. Det kan annars bli lite si och så med det... speciellt dotter Pusselbit har en viss tendens att somna om och sova vidare. ;)

Tydligen har de också bestämt sig för att klippa bostadsområdets häckar idag och ljudet håller på att göra mig vansinnig, trots hörselsuddarna. Har ibland funderat på att köpa stora och rejäla hörselskydd som inte släpper in något ljud över huvud taget. Det vore underbart!! Fast jag hade sådana ett tag och det är lite jobbigt tillsammans med glasögon, för det brukar göra lite extra ont där glasögonkarmarna ligger mot ansiktet, speciellt ovanför öronen. Jag har ju också linser, men det är omöjligt att ha dem vid migrän... Att sova med hörselskydden är inte så lätt heller, tro mig, jag försökte med de gamla!

Det här stället läser jag mycket på, bara för att orka när det är som värst!
Svenska Migränförbundets Diskussionsforum
Nu är barnen uppe och på väg, det är dags att sova vidare och ta igen krafterna!
Ha en så underbar och härlig onsdag!! =)

7 kommentarer:

*tingeling* sa...

God morgon i stugan! Ja nog har alla olika alltid, har en kompis som också ända sen vi var liten haft denna jävliga migränen. Men förbaskat att det skulle klippas idag.. hörlurar har jag också funderat på ibland förr när man bodde istan och det levde om så man höll på bli vansinnig.. phu... men de går ju inte ligga med sånna precis.. Jag har ju hellre ont vart som hälst utom skallen, finns ju som inget man kan göra, denna smärta går ju inte gnugga bort precis, blä...
Hoppas den vill ge med sig nu för dig.. kramen
Jag väntar på att gubben ska säga att vi ska ut och fortsätta, men det är sån tät dimma här än så vi moste nog vänta en stund till, men jag ska till tandläkaren idag, snyft... vill INTE.. men han får följa med mig annars åker jag INTE så de så :) Ha en fin fin dag :)

Bitte sa...

Hemma igen :))Mannen min har öronproppar i öronen,varje natt.En ful ovana,eller vana?Har testat,innan vi flyttade,var sånt oväsen i trapphuset ibland.Men,jag klrara inte av att ha såna i mina öron :/

sannof sa...

Å fy din stackare.. även fast jag inte har migrän kan sådana ljud göra mej galen.. Hoppas du får sova lite så det släpper.. =)

Peter Olofsson sa...

Vet faktiskt inte vad det är som är fel med kommentars funktionen, men nu hoppas jag att detta kommer fram till dig!
Vi hör mer, testar bara nu!
Kram ifrån Peter!

Nett sa...

Låter så jobbigt, jag hoppas verkligen att man skall slippa ett sådant migränanfall, själv är det sällan man ens har huvudvärk.

Anonym sa...

du e duktigt som orkar dona o ha dej trots migrän. hoppas den släpper snart o du slipper hörselskydden.. ha en finfin dag nu. kram

Anonym sa...

mycket intiresno, tack