fredag, augusti 28, 2009

Fredag! =)


Sitter med min "frukost" framför datorn med hörselsuddar. Har legat många timmar denna vecka och hoppas att allt snart blir bättre... Herr Pusselbit har äntligen ordnat med vissa papper som fattats för att han så småningom ska kunna få pengar ifrån a-kassan. Nu får vi bara hoppas på att det inte drar ut på tiden alltför mycket.

I Juni lämnade jag in vårdbidragsansökan för dotter Pusselbit och i september kommer vi att få reda på hur det blir. En aktivitetsansökan för son Pusselbit ska också lämnas in, han går fyra år istället för 3 år på gymnasiets naturvetarlinje på grund utav sin Asperger... Då kan han ta allt i sin egen takt och slippa stressa och hans schema som han fått för det sista året är helt underbart! =)

Son Pusselbit satt i går kväll och log stort vid sin dator när jag frågade honom när han skulle börja skolan idag. Tydligen skulle lärarna på skolan iväg på något gemensamt, så alla elever är lediga. Helgen började tidigt för honom! Fast han har blivit rejält förkyld och nu har han en chans att hinna bli bättre innan måndagen... vi är lite elaka och skämtar om svininfluensan. =)

Dotter Pusselbit drar iväg till lasergame med sina kompisar efter skolan. En av hennes kompisar har en biljett "betala för en person, spela två stycken" och bjuder henne. Hon har helt underbara vänner och jag är så glad för hennes skull!

Det gick bra hos psykologen igår och hon vill att dotter Pusselbit ska få fortsätta att gå dit. Det vill vi också, men det är Hörcentralens chef som bestämmer och som vi alla vet är det ont om pengar överallt. Hur som helst så märker vi i alla fall att hon mår mycket bättre av de tre gånger hon fått gå dit och det är underbart härligt som förälder att se det!
Vi har också utifrån det som pratats, kommit fram till hur vi på bästa sätt ska kunna hantera framtida situationer som dyker upp. Det är också guld värt!! =)

På vägen hem åkte vi förbi Jula. Jag satt och dåsade i bilen, orkade inte gå någonstans. Maken och dottern passade på, för i dagarna ska jag ställa av bilen. Den är så dålig att vi inte riktigt vet om vi ska komma hem igen när vi kör iväg med den... De hittade en härlig mössa åt henne med kinesiska tecken för ca 40 kronor. Den hör till blåkläder och det var ganska häftigt. Hela mössan är kolsvart med vita tecken på och det var något jag själv skulle kunnat köpa... men nu är det nog bäst att låta bli. Dotter Pusselbit skulle inte uppskatta att vi gick omkring i likadana mössor... ;)

Önskar er en härlig fredag! =)

6 kommentarer:

*tingeling* sa...

va skönt du känner dig bättre idag :) Hoppas hoppas tösen får gå kvar, framför allt när hon även vill själv... ska hålla en tumme hårt hårt :) hihi tro jag de att sonen va glad med en extra fri dag, hihi vem skulle inte vara de :)
Nu har jag gjort gräsmatt skrället klart, önskar ibland att domten var mindre :) eller att de fanns en som var intresserad att det ser beboligt ut, fniss... Har faktist just stoppa i mig en smörgås nu mitt på dan... blev så trär hungrig :) vet inte vad jag ska göra till middag men nått måste jag väll laga till.. önskar ibland att gubben kände för å laga mat.. men men nu får det bli en koppa kaffe på bron så hundarna får komma ut och kissa av sig lite :) ha en fin fin dag :)

diana sa...

Skönt när det flyter på ;) Ha en bra kväll.

Vicke sa...

Pengar får inte styra allt, jag hoppas att hon får fortsätta där nu och att du får en trevlig helg

Lejonkvinnan sa...

Min Trea med Aspberger hamnade på IV programmet och vantrivs. Han blev kuggad i engelska för att han missade 2 mål, men hade jättebra betyg annars. Nu får han gå med bråkstakar som inte vill plugga, och han ser andra bråkstakar som kommit in med urusla poäng på sina linjer.

Detta gör honom så arg och ledsen så han har fått gå till psykologen för att prata av sig. Det tyckte han var jätteskönt. De är guld värda ibland, psykologerna.

Hoppas dottern får fortsätta gå, det är så synd när pengar ska styra allt!

Kram

Veiken sa...

Vad gott att ni har folk som stöder och stöttar när det behövs. Jag blir så glad när man anpassar skolgången efter behov. Exakt så ska skolan fungera, men gör det inte alltid, tyväerr Kram

starling sa...

Ni har fullt upp som vanligt. Hoppas din man får svar snabbt. Vilken tur att det går att anpassa studierna till din son, att dom visar hänsyn. Så är det väl tyvärr inte alltid dom gör. Vad konstigt att lärarna "måste" ha en dag när skolan precis har börjat, varför inte ta den innan sommarlovet är slut..... =)