onsdag, maj 04, 2011

Solen finns bakom molnen...


När jag gick upp innan klockan 06.00 i morse var det riktigt kyligt och grått ute, men nu börjar solen titta fram så smått. Herr Pusselbit är på sitt jobb, dotter Pusselbit ska snart iväg till skolan och son Pusselbit ska om någon timma vara på sin kurs. När han kommer hem igen ska jag iväg till arbetsförmedlingen med en del papper och samtidigt försöka få en del papper av dem. Om jag inte äter något alls, kanske jag klarar det utan att spy (har fortfarande migrän...).

I morgon ska jag till läkare angående min migrän och samtidigt få nya mediciner. Vet inte om det kommer att bli helt nya, eller en kombination av gamla och nya eftersom de jag haft inte fungerar.

Igår gick jag in på Studentportalen och anmälde mig till en tenta i början av juni. Klarar jag den, är det bara en tenta kvar på C-kursen i tyska och uppsatsen och examen hägrar äntligen vid horisonten. I januari slog migränen till när jag skulle göra tre tentor på raken, så det gick inte så bra. Den här gången tänkte jag ta dem en i taget... ni som känner mig vet att jag inte ger upp i första taget, i alla fall inte när det gäller studier. När man har csn-skulder är det bäst att ta en examen så att man kan få ett bra arbete för att kunna betala av dem.

Till helgen ska jag och maken åka upp till norrland och hälsa på tjocka släkten. Det blir väl trevligt, med tanke på att jag och maken samtidigt firar 22 år tillsammans som gifta. Vår bröllopsresa som nygifta gick på en endagsresa till Liseberg, så det artar sig. När vi har 25-årsjubileum kanske det blir en annan resa, vem vet?
Ungdomarna + boxer Pusselbit får stanna kvar här hemma och njuta av varandra! =)

Nu ska jag se till att de trevliga ungdomarna gör det de ska...

1 kommentar:

MIXCKAN sa...

Ibland behöver man faktiskt var ensammen utan barn och allt annat. Hoppas det går bra på AF. Ha en bra dag!