måndag, maj 16, 2011

Grått och regnigt


Idag fyllde son Pusselbit i sin ansökan till höstens komvuxkurser. När han cyklade iväg för att lämna in den var det uppehåll, men just nu öser regnet ned. Hoppas att han inte blir alltför våt!

Dotter Pusselbit har egentligen studiedag, men eftersom hon är med i skolans teater är det repetitioner hela dagen. Jag kunde för någon timma sedan läsa på facebook "Vi är fyra stycken här just nu. En musiker och 3 skådespelare. Min lärares lösning: Jag (dotter Pusselbit) spelar mig själv, T. kommer att vara alla älskarna, alla på en gång, O. ska spela alla de vackra damerna och R. ska spela alla hantverkare. Problem? :D"
De ska snart spela upp ett stycke av Shakespeare och håller på att hårdrepetera in för det just nu...

Boxer Pusselbit har fullt upp att vakta lägenheten. Han tittar ut genom varje fönster och emellanåt står han vid dörren och lyssnar. Lite då och då kommer han och ser till att jag är där jag ska vara och inte har försvunnit någonstans ;)

Inga kommentarer: