tisdag, maj 24, 2011

Liiite stressigt ;)


I helgen anföll en person i en av de största och starkaste allianserna i min Evonyserver mig. Jag lyckades försvara mig alldeles utmärkt och han förlorade alla trupper och scouter han sände mot mig =)

När jag vaknade i morse fanns inte min allians längre och jag är nu utan allians. De i min tidigare allians ska tydligen gå ihop med den största och starkaste alliansen och vill ha med mig där "för jag är en av deras starkaste krigare", samtidigt som den vice host vi haft genom en hel del alliansbyten vill att jag ska gå med honom till en annan allians i en annan delstat på samma server. Det lutar nog att jag går med i den största alliansen, där är ju alla mina vänner. Fast vice hosten är också en bra vän... och om jag skulle flytta till den andra delstaten kan jag bara ta med två av mina slott, för jag har bara 2 cityteleporters. Det här är svårt och tål att tänkas på ;)

I verkliga livet ligger jag i migrän och det är trist och regnigt väder ute. Son och dotter Pusselbit har också migrän. Samtidigt måste jag läsa på inför en tenta som närmar sig med stormsteg, ordna med studentfestmat (dotter Pusselbit tar studenten nästa vecka), hitta fina och trevliga kläder till både dotter Pusselbit och mig inför nästa veckas student och också storstäda hela lägenheten, samt göra något åt den lilla trädgårdstäppan.

Igår, idag och i morgon spelar dotter Pusselbit med sina andra kompisar upp sin pjäs och i slutet av veckan åker hon till Dublin på skolresa. Direkt efter studentfesten nästa vecka ska hon till "Upcon" och ska då också ha sytt sin cosplay-dräkt, vars tyg ska inköpas på Ikea så fort som möjligt.

Hm, jag tror att det är dags för en mugg te just nu... önskar er alla en lugn och skön tisdag! =)

2 kommentarer:

Nillas Trädgård sa...

Storstäda EFTER studenten i stället. Du har det säkert fint ändå :-)
Hoppas att migränen har get med sig nu.
Ha en bra dag!

MICKAN sa...

Hea hea, krigarprinsessa! Du klarar dig alldeles utmärk läser jag. Vad roligt för dottern att åka dit.