torsdag, maj 19, 2011

Försök med att missa en dag...


Idag är det oerhört blåsigt ute och mulet. Dotter Pusselbit har gått till skolan, men igår var hon hemma på grund utav migrän. Son Pusselbit hade det också och var inte särskilt glad över det.

Om du inte tycker att varje dag är en bra dag, försök med att missa en dag. (Cavett Robert)

(Med tanke på att en migrändag är en bortslösad dag, den bara försvinner och vi är bara "borta" under tiden)

Det är taget från "Migraine Sufferers" på fb och beskriver väl rätt så bra vad jag känner inför migränen och dess verkningar. Många dagar med migrän = många dagar som bara försvinner från mitt liv. Ett sådant slöseri!! =(

Sedan ska man hinna med allt på de återstående få dagarna som man inte har migrän, allt som man missat på grund utav den. Det är inte lätt och kräver en mycket noggrann planering, som kan gå i stöpet (pga ytterligare migrän) och så behövs det ännu en noggrann planering och så fortsätter det.

Hm... det här blir inget roligt inlägg... och det har börjat regna ute också ;)

Jag ska nog fortsätta med tyskastudierna (nu när jag kan läsa och förstå) och skriva här när jag är lite "gladare" ;D

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men det är ganska bra med migrän,
jag kan ju dra av alla såna dagar
och så är jag plötsligt i 40-års
åldern. Hurra vad mkt tid jag fick
alldeles gratis!
Svägerskan

Fru Pusselbit sa...

Tack för dagens stora skratt, kära svägerska! Önskar att du också ville vara ute på fb!