torsdag, oktober 20, 2011

Hemska saker händer...

Idag är det strålande solsken, men blåsigt. Herr Pusselbit är på jobbet, men son Pusselbit är hemma och mår inte särskilt bra.

Igår anmälde jag mig till två tentor i november på universitetet, så nu får jag läsa väldigt mycket för att klara dem, då de är rätt så tuffa, särskilt översättningen. Där fanns också tidningar som gavs bort skrivna på kinesiska, så när jag får tid ska jag läsa dem. Efter universitetet följde jag med dotter Pusselbit till skattemyndigheten och sedan till biblioteket och efter det begav vi oss av hemåt. På vägen hem åt vi på varsin rågrussinbulle vi köpt på Hemköp inne i la Stada. Vi hade köpt 4 stycken för 10 sek. allt som allt och de var värda varenda krona!

Jag tänker väldigt mycket på dubbelmordet som skett... det är extra hemskt då jag vet vilka de är och många gånger har hört mannen sjunga och spela dragspel på olika kristna möten och att det skedde i den bygd som jag känner så väl och växte upp i. Familjen och dess bekanta är i mina tankar och böner!

Inga kommentarer: