fredag, augusti 19, 2011

Lite av varje


Just nu är det strålande solsken utanför fönstret och varmt och skönt på balkongen. Son Pusselbit är i skolan och herr Pusselbit på arbetet. Dotter Pusselbit är på väg upp ur sängen, åtminstone hoppas jag det, för snart ska vi ta en promenad med boxer Pusselbit.

I morgon kommer herr Pusselbits mamma på besök från en närbelägen stad och jag har länge undrat över vad vi ska bjuda på. Efter att ha läst igenom vad som säljs på Lidl och Willys denna vecka, är det inga problem längre. På Willys säljs nötfärsen för 39.90 kr/kg och Gräddfilen, samt tortillasbröden är billigare än vanligt. På Lidl kan man köpa två avocado för endast 8 kr och Kvisttomater för 7.90 kr/kg. och som ni förstår lutar det mot mexikanskt hos familjen Pusselbit i helgen ;)

Maken nämnde något om att sommarjobbarna har slutat på hans arbete och en av sommarjobbarnas kompisar som skulle jobba efter honom har ännu inte hört av sig. Herr Pusselbits chef var lite orolig, då de behöver en till arbetare. Idag ska maken nämna för sin chef att dotter Pusselbit inte har något att göra under hösten och gärna arbetar för dem. Vi får väl se hur det går med allt, men skulle hon få jobb där, blir det intressant hur hon ska lyckas vända på sina sena nattvanor till tidiga morgonvanor i stället... fast det kanske går bra när pengar är inblandade ;)

Vi håller på att med ljus och lykta få tag på billigare kursböcker till son Pusselbit på Blocket. Om han ska köpa nya böcker blir det otroligt dyrt. Hittills har han fått tag på en av fem böcker och det är bra.

Nu är teet urdrucket och snart ska här fortsättas att städas inför helgen...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas verkligen att det jobbet går
till er dotter, hahahahaha

Svägerskan

Siita sa...

Hejsan. LIDL hade 2 kg morötter oxå för 7.90. Jag köpte en påse utifall jag får besök av Ingela(Locklig) imorgon. Vi har en åter vändar dag här i byn då. Kram

Unknown sa...

Hej! Jag heter Joanna och är 23 år gammal när jag var 14 fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppenhjärtat om livet med diagnosen så folk ska få mer förståelse för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder och vad det innebär så besök gärna min blogg:)
kram