fredag, april 15, 2011

Värme och sol


Förutom att ha rensat och arbetat lite i min trädgårdstäppa har jag skrivit en liten dikt om vad som hänt idag:

"Vårsolen värmer från en klarblå himmel
Jag sitter på balkongen och smuttar på mitt doftande och smakrika te
Löven rasslar omkring i blåsten
Småfåglarna kvittrar i häckar och träd
olika familjeliv hörs från gårdslägenheternas öppna fönster
Trafikbuller hörs oupphörligt i bakgrunden
och boxer Pusselbit, min trogne hund, står nyfiket med nosen i vädret och följer med i allt som sker."

Herr Pusselbit kom hem från arbetet, tog en dusch och stack sedan iväg till jobbcoach, arbetsförmedling och FK för att ordna det sista med dem innan han bara behöver tänka på sitt arbete. Igår hände faktiskt en olycka på hans jobb - en av hans arbetskamrater fick en sak i huvudet som gjorde att han fick sy två stygn på akuten. Skönt att det inte blev värre...

Direkt efter dagens skola kommer dotter Pusselbit att åka ut till en kompis utanför la Stada där det kommer att vara Lan-spel hela helgen.

Och nu ska jag äta lite rester av gårdagens middag - spaghetti och köttfärssås.

Inga kommentarer: