onsdag, april 13, 2011

Våren är här! =)


Idag är en av de mycket få dagar under de sista veckorna då jag inte har migrän. Hela förra veckan låg jag i migrän, sedan var jag fri från det under lördagen och på söndagen kom det igen. Idag - onsdag - börjar jag känna mig som en människa igen och det är skönt, men jag måste ta kontakt med läkare igen och förnya recepten på mina mediciner, samt försöka komma på hur jag ska lägga upp mitt liv... man kan inte leva så här! =(

Igår började herr Pusselbit på sitt nya arbete och han verkar trivas bra där. Må - to jobbar han 06.30 - 16.00 och fre 06.30 - 13.00 och det tycker han är trevligt och bra, speciellt fredagarna.

Förra veckan började son Pusselbit en specialutbildning för dem som har aspergers syndrom för att sedan kunna komma ut på arbetsmarknaden. Han kommer att få ett aktivitetsstöd från FK under tiden utbildningen pågår och han verkar nöjd med sitt liv just nu. Hans ansvar här hemma är också att ta hand om boxer Pusselbits morgon- och kvällspromenader och ge honom mat när de kommer in igen. Man märker hur son Pusselbit trivs med boxer Pusselbit och hur väl han tar hand om honom och det fungerar väldigt bra.

Nu ska jag passa på att göra en hel del saker, saker som inte kunnat bli gjorda när jag hade migrän...

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja du det gäller att passa på
mellan anfallen!!

Svägerskan