lördag, april 30, 2011

Valborg


Idag var dotter Pusselbit uppe väldigt tidigt och stack iväg in till la Stada för att träffa kompisar, jag och maken tvättade (det är ju inte alltid så lätt att få tid där ute i tvättstugan, så man får ta den tid som finns...) och nu hänger en del tvätt på tork på balkongen.

Jag har också sett de svenska tjejerna hamna på 15:e och 17:e plats i konståknings-VM i Moskva (det är historiskt bra) och en tjej från Japan (Miki Ando) kom på första plats, Sydkorea (Yuna Kim) kom tvåa och Carolina Kostner från Italien kom trea.

Maken har varit och handlat massor av fläskkarré på coop för 30 kronor/kg och han köpte också godis för 19 kr/kg. Idag blir det pommes frites med fläskkarré, sedan äppelpaj med vaniljsås och efter det lite godis - herr Pusselbit köpte nämligen hem två och ett halvt kilo av den varan. (Man fick bara köpa 3 kg/person).

Nu ska jag alldeles strax fortsätta i köket och önskar er alla en härlig och trevlig Valborg! =)


1 kommentar:

Anonym sa...

Vad roligt att ni kan lyxa till det
lite nu när det är helg!!
Så billigt godis har jag aldrig
köpt och det kanske är tur för
min figur är inte vad den har varit!