onsdag, april 20, 2011

Snart Påsk


Solen skiner, men jag är tveksam över hur länge till för i horisonten ser det lite mörkt ut...

Igår skrev jag till den högste ledaren (hosten) i min allians och bad om att få bli en vanlig medlem och inte vara en av ledarna längre. Jag berättade om min jobbiga migrän och att det gör att jag inte alltid kan vara ute och spela eller delta i chatten så mycket som krävs när man är en ledare som ska hjälpa andra. Jag skrev också att jag naturligtvis ska fortsätta att hjälpa till med vad jag kan när jag väl är ute och inte har problem med afasi (har bara problem med det under vissa migränattacker)...

Herr Pusselbit har blivit väldigt rödbränd och igår fick jag smörja in honom och idag tog han faktiskt med sig solskyddskräm. Tidigare har han alltid förklarat att solskydd bara är för kvinnor och inte för "riktiga karlar"! ;)

Dotter Pusselbit ligger fortfarande och sover, men ska snart väckas för andra gången idag. Hon var över till skolan igår och hämtade pengar för biljetter till ett manga- och animekonvent i helgen som kommer. Hon har en specialbiljett dit, pga att hon ska göra en dokumentärfilm om det hela som specialarbete i skolan. Det kommer att kännas lite konstigt att hon är borta över Påsk, men någon gång ska ju vara den första!

De första påskliljorna har slagit ut i min lilla trädgårdstäppa och snart kommer tulpanerna. Jordgubbsplantorna ser fina ut, gräslöken kan vi börja äta av redan i Påsk, basilikan och persiljan har överlevt vintern och är på gång. Nu väntar jag på att citronmelissen ska bli tillräckligt hög för att klippas ned och torkas och sedan ska jag gräva upp 3/4 av den. Den har brett ut sig ännu mera än förra året... likaså har stockrosorna brett ut sig. De är väldigt vackra, men jag vill inte ha dem över hela trädgårdstäppan...

2 kommentarer:

MICKAN sa...

Visst är det nåt speciellt när man ser hur det börjar växa så det knakar u på våren :)

Tant Greta i Afrika sa...

Hej kära Pusselbit, tack för kommentaren i min blogg. När jag läser om påsken hos dig, så kommer det en urstark längtan efter Sverige. Du kan inte tro hur mycket jag längtar hem just nu. Livet här är bra på alla sätt, men men... Stor kram och lycka till åt dottern och hennes dokumentärfilm. Stor kram