måndag, april 18, 2011

Strålande och värmande solsken

  • Dotter Pusselbit har Påsklov och har ännu inte kommit hem från Lan-spel hos kompisar utanför la Stada
  • Herr Pusselbit måste tvätta sina arbetskläder själv och vi lyckades få tvättid söndag morgon klockan 07.00, men vi fick torka kläderna inne i lägenheten och på balkongen, det hanns inte med ute i tvättstugan
  • Herr Pusselbit har också fått en mobiltelefon att ha i sitt arbete, tyvärr har han glömt att ge mig telefonnumret... men han har försäkrat att han redan lagt in mig i kontakterna ;)
  • Son Pusselbit har redan hunnit vara på dagens kurs och att gå ut med boxer Pusselbit.
  • I helgen insåg jag att förra årets persilja är på väg upp, citronmelissen har brett ut sig ännu mera i trädgården, gräslöken är redan över en decimeter lång och jordgubbarna trivs bra, för de har brett ut sig lite mera. Det börjar bli dags att så märgärtorna och spenaten... =)
  • När jag handlade i lördags, såg jag årets första underbara och härliga blåsippor!!

1 kommentar:

Artlover sa...

Ja, verkligen. Jag var på landet i helgen och vi hade ett underbart väder, här också. Jag har också en blåsippa på min blogg från mitt senaste inlägg. Jag blev extra nöjd för att jag fick tillfälle att prova min nya kamera:-)