måndag, februari 14, 2011

Kallt och soligt


Herr Pusselbit måste vara minst 8 timmar hos jobbcoachen varje vecka (oftast är han där mer än så) och i morse gick han tidigt upp ur sängen för att göra sig i ordning och gå iväg. En blick på utetermometern fick honom att gå och lägga sig igen och lova sig själv att inte gå någonstans idag ~ det var -23 grader kallt. Nu vid 11.00-tiden är det "bara" -17 grader kallt. En kusin till mig norröver har skrivit på facebook "-35, varför?".

Annars är det strålande solsken ute och väldigt vackert och jag skulle behöva gå ut och ta några fina vinterbilder, men samtidigt tror jag inte att min mobiltelefon, som jag tar bilderna med, skulle klara kylan...

Igår fick jag reda på att min kompis M:s släkt i Chile mår bra och att deras hus står kvar efter jordbävningen. Fast hon sa också att hon tänker på de fattiga som kanske inte har haft råd att laga sina hus ordentligt från förra årets jordbävning... vi kom i alla fall överens om att nu är det på tiden att hon hälsar på mig och den 22 februari ska hon komma! =)

1 kommentar:

Siita sa...

Här är det oxå soligt o kallt. Halv 8 i morse var det -15 grader. Massor med snö har vi med. Ha en trevlig alla hjärtans dag. Kram