söndag, december 19, 2010

Snöyra


Idag gick jag, maken och dotter Pusselbit tillsammans med boxer Pusselbit till Lidl och handlade för över 100 kronor så att vi kunde köpa en julskinka för 25 kronor kilot. Vi hade med oss pulkan och transporterade varorna hem på den.

Boxer Pusselbit var lycklig och sprang omkring mycket i snön och det var ju bra att han hade sitt varma vintertäcke på sig, för det snöade och var ca 8 minusgrader ute.

Just nu håller jag på att baka världens godaste nötkakor. De ska jag ta med mig ned till släkten på västkusten när vi åker på onsdag kväll/natt. Man kan alltid hoppas på att vädret blir bättre till dess.

Jag har en kompis som ska fira jul hos sin son i Californien och hon skulle åkt idag, men hon har fått boka om biljetten för att åka på onsdag i stället på grund utav snöyran. Det är verkligen kaos i stora delar av Europa och Sverige...

Oj, nu piper det igen och det är dags att ta ut nästa plåt och sätta in en annan...

1 kommentar:

Anonym sa...

Om vädret ställer till förtret
så att ni inte kan åka, så kräver
jag 200 kakor som skickas i post-
paket till MIG och maken.
Då ska vi sätta i oss allihopa
på nyår när barnen har gett sig
iväg. Hurra hoppas att ingen
kommer hit utom kakorna!!!!!
(Nä det menar jag inte.....)
Svägerskan i ottan