lördag, februari 16, 2013

En mulen lördag


Herr Pusselbit är lycklig. Denna lördag är ingen arbetsdag och han har fått en mycket länge efterlängtad sovmorgon. Just nu är alla familjemedlemmar på benen. Jag sitter framför datorn, herr Pusselbit donar med sin frukost, son Pusselbit äter müsli med jordgubbsfilmjölk och dotter Pusselbit har åkt in till la Stada för att hämta några gratis Illustrerad Vetenskap hon ska få av en vänlig själ. Boxer Pusselbit ligger och snarkar i sängen med ett varmt täcke över sig och Abs bur, mina föräldrars papegoja, är fortfarande övertäckt med ett skynke och ska snart sakta få vakna till. Om det går för snabbt kommer han att vara på dåligt humör resten av dagen och skrika alldeles förfärligt och det vill vi INTE. Tror inte att grannarna vill det heller...

Denna dag kommer det att röjas upp i lägenheten så gott det går. Jag fick migrän här om dagen och bör ta det lugnt, men tänker röja lite då och då - om det går förstås. Annars får jag väl ligga i soffan och vara arbetsledare...

Igår kunde man köpa 300 g chips för 10 kr/styck i en närbelägen coopaffär och vi köpte 3 stycken, samt 3 stycken läskflaskor för 5 kronor styck. Det är tänkt att ätas och drickas under melodifestivalen ikväll...

Man kunde också köpa tvåstänglade orkidéer för 89 kr/styck och jag tycker att de är så vackra, så jag köpte hem en kruka. När elljusstaken försvann från fönstret i köket blev det ett hål som behöver fyllas av en vacker blomma... nu får man hoppas att den överlever... det är tur att internet finns, där finns massor av beskrivningar om hur man sköter om orkidéer på bästa sätt. Nu får man bara hoppas på att det fungerar för mig också! =)

Inga kommentarer: