torsdag, januari 31, 2013

Lite av varje...


Förra veckan kunde vi bland annat läsa i GP att Lokförare får tillbaka licensen efter fyra år och det är något som firas stort av lokföraren i fråga med familj!

Nog om det!

Maken jobbar inom snöröjningen nu i vinter och har haft väldigt mycket att göra, så mycket att han till och med knappt hann vara ledig över jul och nyår. Lönen för allt arbete kom nu i januari och det blev en extra storlön, vilket var väldigt välkommet - vi har många hål att fylla... Vi firade lönen genom att köpa hem en varsin pizza samt läsk. Det var flera år sedan vi hade råd med det...

Jag har börjat studera på distans på ett universitet i södra Sverige och ska nu på söndag resa ner över en vecka. Under veckan ska jag få bo hos en kusin som bor i samma stad som universitetet och det ser jag mycket fram emot, eftersom vi inte träffas alltför ofta. Det var billigast att åka buss och då kommer jag ju samtidigt att få se halva Sverige =)

Under veckan som gått har jag köpt hem mat och frusit in som går någorlunda snabbt att göra för att underlätta för familjen när jag inte är hemma. Det ska vara extra lätt för ungdomarna att göra maten i fall det blir sådant väder att herr Pusselbit måste arbeta över och jobba extra. Vi har nu hamburgare, köttbullar,  falukorv, tandoorikyckling (som man bara sätter in i ugnen) och rotsaksgratäng (som bara sätts in i ugnen). Ris och pasta vet de ju hur man gör, så det är inga problem.

Igår var jag och dotter Pusselbit och införskaffade två par jeans till henne, då hon bara hade två par byxor. Ett av dem var arbetsbyxor och det andra paret var väldigt trasigt. Vi brukar köpa hennes byxor på Dressman, då hon gillar herrbyxor mer än dambyxor. Hon vill ha större fickor och lite mer vida ben och det är omöjligt att hitta på damavdelningar till ett rimligt pris...

Här om dagen köpte jag en ny jacka till mig på Cubus som kostat 800 kronor, men som nu kostade 299 kronor. Den är svart, räcker till mina knän och har en härlig fuskpälsad luva och är mycket varm och skön. Min förra jacka är röd, rejält sliten (har börjat gå upp i en del sömmar), räcker till midjan och är utan en luva.

Pengarna har också räckt till min kurslitteratur och det är tänkt att son Pusselbit ska få nya skor, då de han har nu har gått sönder på en del ställen. Herr Pusselbit ska äntligen få nya glasögon, då han inte ser så bra med dem han har. Det var några år sedan sist han fick några nya, så det är verkligen på tiden!

Nu ska jag fortsätta med de studier som behövs inför nästa veckas träff med mina medstudenter!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var riktigt godhjärtat att ge
herr pusselbit en liten slant av
sin ihopslitna lön som tagit honom
såååå många tidiga morgnar och sena
kvällar!!
EA