onsdag, februari 13, 2013

Vardag igen


Herr Pusselbit började arbeta vid 04.00 i morse, men det var jag som vaknade och väckte honom vid 03.00 och det var tur eftersom han glömt att ställa alla sina väckarklockor runt om i lägenheten. Han behöver några stycken eftersom han har så svårt att vakna när han ska upp... Det snöade en hel del igår, men det är uppehåll just nu och ca 4 minusgrader.

Dotter Pusselbit är hemma för andra dagen i feber och jag hoppas att hon snart blir bra.

Jag själv ska klockan 10.00 träffa några andra för en förmiddagsfika och senare på vägen hem ska jag handla lite mat, så alldeles strax ska jag göra mig i ordning och gå iväg. Caféet ligger inte så långt hemifrån och det ska bli skönt med ca en halvtimmas promenad dit.

Igår kom en kursbok som en av mina systrar i USA skickat till mig och det ska bli intressant att läsa den. Det är den sista kursboken jag beställt från USA och nu är jag på jakt efter en svensk kursbok som tidigare tagit slut på förlaget, men som tydligen ska vara tillgänglig igen.

Vid nästa löning ska vi köpa hem en bänkdiskmaskin. HELA familjen är ense, speciellt efter den vecka jag varit borta och de som var kvar här hemma varit tvungna att försöka ordna med disken själva. (Vilket inte gick så bra...)

En trevlig och underbar onsdag önskas alla bloggläsare! =)




Inga kommentarer: