lördag, februari 07, 2009

Lördagsröj och middag på gång! =)

(Foto av Fru Pusselbit)

Det där gratiskaffet jag skrev om i det förra inlägget, får tas i morgon. Här har vi gjort en massa annat i stället.

Sonen håller på att läsa matematik C, för han har prov i det på måndag. (Fast när jag kollade till honom för några minuter sedan, låg han och tog igen sig på sängen...)

Maken håller fortfarande på att katalogisera datordelar och packa ned dem... fast nu är snart en stor dator med skärm på väg från vardagsrumsbordet till ett hörnbord i vardagsrummet. Jippie, då kan hela familjen sitta i soffan och se på tv igen. Det passar väl bra då det är melodifestivalen kl. 20.00 ikväll...

Dotter Pusselbit håller på att göra vår middag i köket och det kommer att bli hennes goda falukorvsgryta med lök, svamp och krossade tomater. Till det blir det pasta.

Jag själv har diskat två diskmaskiner (fick ta det i alla fall) och har tagit hand om all tvätt. Växterna får vänta till en annan dag. Har också röjt i vårt sovrum och sitter nu vid det välstädade skrivbordet med denna bärbara dator och känner att nu blir studierna ännu roligare! =)

Jag önskar er alla en fortsatt trevlig kväll!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Låter gott med maten. Hoppas ni får en bra kväll. Kram från Sita

Anonym sa...

Härligt med en städ och röjdag ibland...Hoppas ni får en underbar lördags kväll!

oumberligating sa...

Låter som det blir en trevlig kväll hos Er, har själv kyckling i ugnen är inne just nu och betalar lite räkningar åt min gamla Pappa och då ser jag att du varit inne och skrivit på din blogg, skrev tre inlägg i morse, har bara fått en kommentar, undrar om de var för kontroversiella? Ja, strunta i det nu och ha en riktig trevlig kväll!
Lilla Frun skriker i bakgrunden och undrar vem jag skriver till säger att det är Fru Pusselbit! Hälsa skriker hon, nu är det gjort(ler). Mvh från Peter!

Anonym sa...

Kolla om du ser min dotter på
melodifestivalen, jag tittar aldrig
på deltävlingarna annars men ikväll
hoppas jag få se henne i alla fall
i förbifarten.
Jag sa till min son att han skulle
titta, han skulle aldrig i livet
titta sa han. Jag vet väl hur hon
ser ut!!!
Ha det bra
Svägerskan

Anonym sa...

Gôtt att få lite röjt. Vem håller du på i Melodifestivalen ikväll?

Anonym sa...

Måste säga att jag tycker att du har en jätte fin blogg, denna ska jag lägga in i "bloglovin" så jag kan fortsätta att följa den. Kramar..

Anonym sa...

Det låter som om din lördag varit trevlig! Du har en utmaning i min bilderblogg. Hoppas du antar den - för sdu har massor av fantastiska bilder i din blogg.
www.metrobloggen.se/evam2

Anonym sa...

Varför är det ingen annan som tar tag i sånt? =P Hemma hos mig är det iof bögbjörn som fixar disken! =) hihi. Har du haft en bra helg? =)