söndag, oktober 12, 2008

Lisa See, söndagskväll och migrän!

(Foto av Fru Pusselbit)
Jag berättade för någon månad sedan att jag höll på att läsa "Snöblomma och den hemliga solfjädern", av Lisa See. Den behandlar ett Kina, som vi inte vet så mycket om idag. Hur flickornas fötter bands, för att de senare skulle kunna gifta sig rikt... I Lisa Sees roman får huvudpersonerna, två flickor, lära sig kvinnornas språk nü shu, för att kunna hålla kontakt med varandra och bli varandras själsfränder. Här finns recensioner till boken... Naturligtvis tycker jag att boken är bra och läsvärd, jag gillar ju allt kinesiskt! ;)

Det gick bättre än väntat för dottern att träna karate och det är hon glad över. Sonen har lärt sig ett nytt spel på internet, som liknar dam, fast det heter "Go" och är japanskt. Först satt han i några dagar och gick igenom reglerna och spelade "övningsspel" och idag har han spelat mot riktiga motståndare över internet. Han tycker att det är lika fascinerande som schack.

Misstänker att mensen är på gång, för Mr. Migrän hälsade på förut idag. Efter att ha tagit in tabletter, känns det lite bättre.

Nu önskar jag er alla en trevlig och härlig söndagskväll! =)

12 kommentarer:

Anonym sa...

inte kul med din migrän, den värkar komma ofta

Nippertippan sa...

Hoppas Mr Migrän håller sig i avstånd för dig. Önskar dig en jätte trevlig vecka!!!
Kramizar:)

Anonym sa...

Oj, migrän lät inte skoj alls! Min vän får det också! =(

Jag förstår att dottern blir trött! Men måste ändå vara skönt att kunna leva normalt? Kram! Ps. lägger inom kort in en bild på gratängen som jag (idag) toppade med fetaost =jättegott!)

Anonym sa...

Migrän,måste ju vara så hemskt att ha, fy!! Svettningar brukar jag ha några dagar innan.
Ha det gott, kram lena.

Anonym sa...

Hej, min son R spelade en period GO på
bräde tillsammans med några kompisar det
hade jag glömt men minns nu när du skrev
det. Det fanns visst en förening man kunde vara med i för det spelet.
Svägerskan

Anonym sa...

shit, jag brände massa pengar =P
Hoppas dus lipper migrn, sånt är inte skoj =( lider med dig, krya på dej

Anonym sa...

Det är lätt att fastna när man hittar något nytt man gillar.
Hoppas det gick bra med huvudet och att migränen höll sej borta

Anonym sa...

Hejsvejs!
tack för dina snälla ord om scrapbooking korten.

låter som ett avancerat spel sonen funnit, min dotter gillar också att spela på datorn :-)

Ha en bra kväll och var rädd om er...

Anonym sa...

Hej vännen.
Usch hoppas du slipper migränen!
Underbar bild! Är det sådana där bär som smäller?
kramar

Anonym sa...

Kina.... jag har en väninna som är kines, intressant kultur!

Anonym sa...

Detsamma till dig. Hoppas att den där migränkänningen snabbt lättar.
Jag älskar dina foton, Fru P - fast det vet du redan!
Krya på dig.

Anonym sa...

Ja inte hade dom det lätt, deras stackars fötter blev ju totalt vanställda.. Skönt migränen håller sig på mattan :) peppar peppar har jag nu några dagar mått riktigt bra :) Det där spelet har jag aldrig hört talas om, men det är alltid roligt när man hittar nått nytt :)