måndag, oktober 27, 2008

Matrester

Vad sägs om en fluga? Foto av Fru Pusselbit

Maken är just nu och köper lite medicin på apoteket och sedan ska han köpa hem lite ost, mjölk och bröd. Sonen äter en hel del och det är ju höstlov! ;)
Jag åt kantarellrester på varma smörgåsar och männen i familjen ska äta blodpudding, de är de enda här som gillar det. Dottern sover ju över hos en kompis.

Den nya hälsotrenden i USA är tydligen att äta rester. Gammal mat, som de säger och de anser att man går ned i vikt av det. Dessutom är det ju också ekonomiskt att frysa in rester och ta med sig matlådor till jobbet.

Nu ska jag fortsätta här och önskar er alla en riktigt god måndagskväll! =)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Äta rester det är ju bra,vi brukar frysa in det som blir över. Ha det gott.

Anonym sa...

ååå va gott med amcka insåg jag nu, jag har ju inte ätit....
måste göra det, har godisfri vecka, e trött på att vara fet ful å äcklig, så macka änog bra ^¨ *host*

Anonym sa...

Jag är trendig!! Det var ju kul. Jag har alltid försökt att fixa nåt med rester för jag tycker det är skamligt att slänga mat. Men om det har vrit mat att gå ner i vikt på....det är en annan fråga

Anonym sa...

Å va smaskigt det lät med kantarellmacka, du får också ha en skön måndagkväll

Anonym sa...

Vilken tur, jag och Mannen har alltid matlåda.
Blodpudding är gott med mycket knaperstekt bacon och lingonsylt tycker jag=)

DreamMaddo sa...

dpudding som är så gott?! Hmm, jag förstår dig inte! ;)

Haha, jag önskar jag drack kaffe, men träning funkar tydligen också! Så jag kör på te och träning! =P Har du något te att rekomendera? Jag kan rekomendera Khoisan Tea som är ett koffeinfitt rött te! *tips á Maddo* :D Kramar

Anonym sa...

God morgon. Varma mackor med kantareller är inte dumt. Kram från Sita