lördag, juni 21, 2008

Citronmeliss och film

Den här dagen har vi ätit en flintastek, sill, potatis med dill, gräddfil, sallad (tomater, gurka, isbergssallad, citronmeliss, gul lök, grekisk salladskrydda, vit vinägersbalsamico) och vatten med citronmelissblad i.

Vi har så mycket citronmeliss att jag inte riktigt vet vad jag ska göra av det. Jag försöker tänka ut vad jag kan använda det till och tror faktiskt att jag ska försöka ha det i allt vi äter. Man kan ju hacka dem, så att de nästan blir osynliga... Och det är ju så nyttigt!!

Efterrätten bestod av glass och det var bara jag och sonen som åt det. Min man och dottern gillar inte glass så mycket... (tyvärr blev det inga bilder på något...)

Ikväll såg jag och min man på Chocolat på ettan och barnen satt framför datorerna. Det var så länge sedan vi såg på en film tillsammans Efter det slog jag över till kanal 5 och såg slutet på Joy Luck Club. Tårarna bara rann, det var så gripande, det var så... min man förstod det inte alls. Jag såg ju bara slutet, hade inte sett något alls om hur det var innan. Jag försökte förklara för honom att Amy Tan, som skrivit boken också har skrivit "Köksgudens hustru" och att hon är en väldigt bra författare. Allt blir så verkligt och gripande...

Snart ska jag börja läsa "Snöblomma och den hemliga solfjädern" av Lisa See. Jag älskar att läsa olika sorters böcker och just nu verkar det bli några av kinesiska författare. Det brukar återkomma, då jag har en viss förkärlek för det folket och landet.

Nu börjar ögonen gå riktigt i kors, så nu är det dags att gå och lägga sig innan jag börjar skriva något obegripligt.

Inga kommentarer: